Parlam de política, actualitat i reflexions personals.
cosmeb | 23 Novembre, 2008 22:54
Cosme Bonet Bonet. Saliner, socialista, politòleg. Nat el 1974, havent-me llicenciat en Ciències Polítiques per la UAB, des de 1997 em dedic a treballar amb el Partit Socialista en diferents responsabilitats, actualment conseller de presidència del Consell, Vice-secretari General de la Federació Socialista de Mallorca des del juliol de 2008. A més de la política el meu temps l'ocupa la família, els amics, la música, la literatura, els còmics... i mantenir aquest blog al dia :)
| « | Gener 2009 | » | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Dl | Dm | Dc | Dj | Dv | Ds | Dg |
| 1 | 2 | 3 | 4 | |||
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
| 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |
a veure cosme, el que et vull dir és que Obama ha creat unes espectatives que molt probablement són massa altes pel que podrà fer en realitat. En l' aspecte social sí que els nord-americans hi notaran diferéncies amb Bush junior. Però en quan a mediterranis el que ens ha d' importar de veritat és si el nou "president" variarà molt l'actual geoestratégia usa, massa d' esquena a europa i no diguem a espanya. això és l' important. però repeteixo: 4 i fins i tot 8 anys són insuficients per fer tot el que vol fer. De fet espera més el món d' Obama que Obama del món...per això el possible nomenament de Clinton, per això Biden.
Jo no tenc cap problema "tècnic", però tampoc sé quin problema tècnic poden tenir. Jo en principi els crec, i respect el que facin. Res a dir, per tant, fan bona feina com a agrupació i com a regidors, això és el que sé.
Bon vespre:
Els vostres companys de l’agrupació socialista de Pollença, han publicat a seu recent blog el següent mensatge:
ATENCIÓ, FORA DE SERVEI
psoepollenca | 25 Novembre, 2008 13:20
Estimats lectors.
Degut a motius tècnics, tindren el bloc desconectat un temps.
Gràcies.
Un blog, al igual que el vostre, allotjat a mallorcaweb.net. Teniu problemes tècnics vosaltres? Què en pensau d’aquesta actuació del vostres companys? Gràcies.
Els matisos també són importants... i més en aquest nivell.
Algunes percepcions en Política Exterior, Social a nivell doméstic i Sanitari. La Justícia Social potser tornarà a fer acte de compareixença als EUA, sí. Però no gran cosa més. Sol passar que quan es volen canviar moltes coses es faci realment poc. Siguem realistes: el contexte no és l ' idoni com per somiar en Arcadia. Ans el contrari: els EUA seguiran sent els EUA. Res de Bambi. El "President" seguirà sent el cap suprem de la CIA. I del FBI. Per tant, no esperem grans canvis, sinó matisos. I ja farà prou.
Crec que vas errat, Llorenç, tot i que històricament ha estat així, la conjuntura és la que és, i actualment ni Alemanya ni Gran Bretanya estan en disposició de "manar" tant, de fet Gran Bretanya sembla haver renunciat a influir a la Unió Europea des de fa temps amb el seu euroescepticisme. Pel que fa a França estic d'acord que el seu paper és més important.
Pel que fa a Espanya no estic d'acord que tot es quedi a una foto, ni molt menys, l'actitud d'Espanya als fòrums internacionals els darrers anys, a pesar de la visió interna que en tenim aquí, ha estat prou important, i estic convençut que a Estats Units ho tenen en compte, sobretot per la doble vessant diplomàtica Europea-Iberoamericana que pot oferir.
I no tot es redueix a una foto, temps al temps.
Seguem realistes: a Europa manen França i Alemanya, interlocutors directes per als Estats Units; i la Gran Bretanya, evidentment. La resta no compta punt, encara que a en Zapatero li deixaran fer-se l'ansiada foto amb Obama. I aquí s'acaba la història.
A Zapatero li deian Bambi, i a Obama Obambi. Idò qui ho diria ara...