Administrar

Parlam de política, actualitat i reflexions personals.

DIA D'ACCIÓ BLOGGAIRE 2008: Pobresa i crisi.

cosmeb | 14 Octubre, 2008 22:05

"L’atenció al desenvolupament de la crisi dels mercats financers no hauria de fer oblidar que els pobres del món es confronten als efectes de la crisi alimentària." Raimon Obiols fa aquesta afirmació al seu blog, hi estic completament d'acord, ara ja no en parlam de la crisi dels pobres, ara ja només ens interessa la crisi "dels rics".

No està de més, i és una humil opinió, que de tant en tant recordem que a més de la crisi financera, de la bimbolla inmobiliària, dels plans de salvament dels grans bancs, hi ha també uns efectes de la crisi a nivell mundial que afecten molt més que a nosaltres a les economies més febles. No està de més que recordem que les crisis del nostre sistema capitalista (que haurà de ser sotmés a seriós examen, però ja en parlarem...) són "crisis de rics" i que mentrestant la situació de pobresa a la majoria d'habitants d'aquest planeta segueixen esssent les mateixes, sinó pitjors, i seguim sense oferir cap solució.

No està de més que hi pensem, i que recordem que mentre Morgan Stanley té problemes de liquidesa hi ha més de mig món que té problemes per trobar de menjar cada dia.

 

Comentaris

  1. crisi a Morgan Stanley???

    Mig món que té problemes per menjar...i A MÉs , Cosme, HI HA
    - 50 milions d'infectats amb el HIV i la gran majoria sense cap tractament ni atenció.
    - 800 milions de persones no tenen accés al menjar suficient per a alimentar-se. - 1100 milions de persones sobreviuen amb menys de 1 dòlar diari.
    - 1200 milions de persones no tenen accés a l'aigua potable. - 10 milions de nens i nenes moren abans de complir els cinc anys per causes evitables.
    - el 70% de les persones pobres del Planeta són dones. - el 10% de la població mundial gaudeix del 70% de les riqueses del Planeta.
    - el 75% de les persones pobres són camperols i camperoles.
    La influència i la percepació de la pobresa és prou evident: tant en els paisos que la pateixen com en els que no ja que els pobres surten del seus paisos i imigren als paisos més rics.En són un exemple els pobres que arriben a les canaries amb pateres, sí sí, aquests que són al nostre costat i que tant ignoram. Un tema d'absurda solidaritat: totes les comunitats autònomes esteim ignorant les continuades crides d'auxili per donar-los suport. Un suport que des de Mallorca donarem: Aquest és el nostre repte.
    És interesant de tant en tant passejar-te per aquest enllaç

    http://www.un.org/ga/59/

    Jo t'ho recomano. I més ara, que no parem de dir constantment que esteim patint una de les pitjor crisi de la història de l'estat espanyol.

    Abraçada

    Pepa | 17/10/2008, 19:55
Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris són moderats per evitar spam. Això pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.

 
Powered by Life Type - Design by BalearWeb - Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS