Administrar

Parlam de política, actualitat i reflexions personals.

Sobre expectatives electorals.

cosmeb | 24 Març, 2011 07:16

Des de fa un temps sentim a parlar molt de l'eufòria desfermada que ens diuen que hi ha dins el PP de Balears. Cert és que les darreres enquestes, possiblement d'un any ençà o menys, els donen la majoria absoluta al Parlament de les Illes Balears, una majoria que depenent de l'enquesta en qüestió s'obté de la recuperació de qualque diputat a Menorca, o no, però sobretot per l'absorció de un o dos diputats que fins ara havíen estat de la desapareguda o abandonada Unió Mallorquina.


La desaparició d'aquest espai de centre de caire nacionalista o regionalista, per tant, sembla contribuïr sensiblement a les expectatives del PP. Però les enquestes són enquestes, i no record cap convocatòria electoral en la que les enquestes no plantejàssin una possible majoria absoluta del PP. Majoria absoluta, almenys a Mallorca, que hem de recordar que només va obtenir en Gabriel Cañellas el 1995 amb uan coalició pre-electoral amb Unió Mallorquina.


Per altra banda, des de l'entorn del PP s'estimulen rumors al voltant d'enquestes "internes" segons les quals el PP obtendria majories absolutes amb molts de diputats per sobre del llindar dels 30. No ens deixarem enganar: són rumors intencionats. I quina és la intenció?
La intenció del PP és, des de fa més d'un any, fermar curt a tots els seus dirigents i bases en torn al projecte, l'expectativa de la victòria permet aplicar aquell vell principi de que "el que se mueve no sale en la foto". Ha funcionat?

Fins ara podria semblar que sí, a pesar de la sortida de Jaume Font, alguns problemes a nivell local que no han trascendit, els enfrontaments interns que de tant en tant surten a la llum (Delgado aquest cap de setmana) i sobretot les dificultats per tancar llistes. Aquest darrer fet hauria de cridar molt l'atenció de l'opinió pública, però és cert que passen massa coses com per fixar-nos en aquests "detalls". Però el fet que el PP, encara ara el partit més votat en unes eleccions autonòmiques (recordem que no en unes generals), no tengui tancades les llistes al Parlament i als Consells, o que tancàs tan tard la candidatura a la batlia de Palma, són símptomes de que la maquinària no funciona com abans.


Per tant s'ho juguen tot a la campanya estatal, a les circumstàncies econòmiques actuals, a la crisi i desgast del govern Zapatero, per poder recuperar terreny front al PSOE. Balears també ha viscut circumstàncies extraordinàries, hem viscut alguns dels casos de corrupció política més mediàtics dels darrers anys, hem estat notícia a nivell estatal, hem fet una gestió enmig de la crisi i convulsió política que brilla en aspectes molt destacats com la inversió en sanitat o educació, que destaca sobretot en comparació amb la gestió Matas... i sobretot tenim mitjans de comunicació audiovisuals propis plenament consolidats. Que vol dir tot això? Que aquesta vegada, més que mai, hi haurà una clau balear en les eleccions locals, autonòmiques i insulars del proper mes de maig.


No només el fet de que els ciutadans de Balears s'informin de cada dia més a través dels mitjans de comunicació locals, com ens mostren els estudis, sinó també el fet que hem estat notícia a nivell estatal per la desastrosa gestió Matas, introdueixen dins de les preocupacions dels electors factors que per ventura fora de Balears no influiran tant. Jugar-ho tot a l'onada anti-Zapatero que ve de Madrid és una aposta que a dos mesos vista pot semblar segura, però... si alguna cosa ens ha demostrat aquesta legislatura és que en qüestió de mesos, setmanes o dies, es pot alterar completament el terreny del joc polític. I quan més grans siguin les expectatives, més gran serà la decepció, deu ser per això que des del carrer Génova de Madrid ara intenten frenar l'eufòria desfermada. El 22 de maig qui decidirà seran els ciutadans, i tenen 2 mesos per pensar en moltes coses.

 

Comentaris

  1. Re: Sobre expectatives electorals.

    Al PP van molt animats, però crec que s'alimenten l'eufòria entre ells, no és normal aquestes guerres internes que tenen, i com dius que no presentin les llistes encara, crec que demostra que en Bauza no les té totes amb ell.
    A les eleccions pot passar de tot, crec que está ben obert i que no s'ha de deixar de fer bona feina sobretot explicant les coses que s'han fet i recordant lo nefasto que va ser per ses Illes els governs de Matas i el PP amb pacte amb UM. Que no ho oblidem.
    El que fa el PP es "vender la piel del oso antes de cazarlo".

    Fins al darrer minut | 25/03/2011, 15:04
  2. Ayayayyyy

    Bon dia Sr. Bonet, avui simplement una qüestió, em pot aclarir això que diu: "una gestió enmig de la crisi i convulsió política que brilla en aspectes molt destacats com la inversió en sanitat o educació"? Sobretot en educació, i més especificament de caire musical.

    Ja que al programa electoral de CIM 2007 de la Sra. Armengol pàg 24 diu: "Crearem una línia específica d'ajuts a les escoles de música locals o de barriada, siguin de responsabilitat municipal o depenents d'entitats sense ànim de lucre, com Bandes de Música o Corals. Establirem una línia de col·laboració permanent per garantir la supervivència d'aquestes entitats.
    Crearem la Jove Orquestra de Mallorca i la Jove Orquestra de Vent, per promocionar els joves intèrprets sorgits de les escoles de música i conservatoris de la nostra illa."

    I jo no he vist res més que deixadesa total.

    Salutacions,
    Ciutadà

    Ciutadà | 25/03/2011, 10:33
  3. Re: Sobre expectatives electorals.

    Deberías documentarte un poco. El PP sacó mayoría absoluta en 1991 cuando fue en coalicion con UM. En 1995 Munar fue elegida presidenta gracias a los votos compañeros de partido. Está bien que seas optimista y no te fíes de las encuestas, pero recuerda que en Balears los votos de centro derecha siempre han superado a los de centro izquierda.

    julian | 24/03/2011, 22:13
Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.

Els comentaris són moderats per evitar spam. Això pot fer que el teu escrit tardi un poc en ser visible.

 
Powered by Life Type - Design by BalearWeb - Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS